Sunyi tak jadi SAHM

Bila duduk dekat negara yg banyak beza masa ni selalu ada masalah time nak berbual dengan kawan di Malaysia.  Bila time I free dia sibuk nak memasak. Tadi boleh si kawan 123 Challenge ni cakap, you cakap la sorang-sorang dulu, I nak masak, nantilah I layan. Kejam betul.

Hari ni memang gloomy, se gloomy hati I. Ikan dah bergolek keluar dari fridge tapi tak ada idea dan jiwa nak mula memasak. Tup tup partner gigih I di Pretoria ni bagitau dia dah on the way datang rumah, datang hantar cendol, potato bread dan kuih bakar kemboja. Alhamdulillah rezeki.

Rezeki memang tak pernah salah alamat. Her gestures really lifted up my spirit.

Partner gigih beri kristal dan dawai untuk buat pokok kristal. Pokok kristal ni memang famous di South Africa, kalau orang datang sini selalunya mesti beli sebagai buah tangan.
Tapi partner gigih I sebab dia gigih dia buat sendiri. I bila nak buat? Entah la bila.

Yang penting sekarang I kena fikir nak masak apa dengan ikan merah yang dah bergolek dalam besen di dapur tu. Bila hati tak tenang kita masak yang senang senang aje la... sambil doa yang baik-baik Allah beri ketenangan jiwa dan keberkatan kepada seisi keluarga

Jadi SAHM ni memang mencabar bila kadang-kadang kita rasa sunyi dan takde mood, kalau bekerja boleh juga bercakap dengan kawan-kawan. Kalau dah kita di rumah aje, memang mengharap husband la yang selalu untuk bantu kita bertenang. Macam I, selain D, George pun bantu I bertenang especially bila nengok AhBeann sama sama dia. Tu pun kalau 1 round je AhBean. Kalau ber round round boleh sakit kepala juga mommy.

Comments

Popular posts from this blog

Me and Teacher Mitchelle

Memberi itu satu kebahagiaan

A weekend well spent.